2017. jan 07.

Édes Burgonyám, édesburgonyám....

írta: fenyes
Édes Burgonyám, édesburgonyám....

Írtam már korábban arról, hogy egy igen kicsike sötét lyukban nőttem fel, ahol az ablakunk a tűzfalra nézett. Nálunk nagyjából még a kaktusz is feladta. Azóta persze felnőttem, albérletből albérletbe vándoroltam, egyetlen egy fix pont volt mindenhol, az pedig a nagy és világos ablak. Imádok "panelkertészkedni", növényekkel foglalkozni. Szerintem kevesen mondhatják el magukról, hogy a gettó közepén az ötödiken koktélparadicsomot és thai chili paprikát termesztenek.... :) A mostani kísérletem alanya egy édesburgonya volt, az eredmény pedig - számomra - valami fantasztikus lett.

dsc_0559.JPG

Már nem is emlékszem, talán Bálint Gazdánál láthattam az édesburgonyáról leírást. Nem egy nagy ördöngösség, vízbe kell dugni seggel a burit háromnegyedig, majd várni, amíg gyökeret ereszt, Ez nagyjából olyan 3-4 hét. A vizet persze pótolni kell(ene naponta, de hát erre kinek van agya/ideje/energiája). Mikor már szép dús gyökeret eresztett, bele kell dugni a földbe. Ez után indul a buli, szépen elkezdenek jönni a levelek, és egy fantasztikus futónövényt kapunk minimális energia ráfordításával. Nekem nagy szerelem, próbáljátok ki ;) 

dsc_0561.JPG

dsc_0560.JPG

dsc_0558.JPG

Jó kertészkedést :) 

MGI

Facebook itt, Videók itt.

Szólj hozzá